Shell opent haar eerste Belgische LNG-Station voor vrachtwagens in Herstal

mei 28, 2018

Shell kondigde vandaag de opening aan van haar eerste Belgische LNG (Liquefied Natural Gas)-station in Herstal, Luik. Het station is gericht op vrachtwagens en bevindt zich nabij het drielandenpunt bij de E313, een belangrijke route voor internationaal wegtransport. Het nieuwe station heeft een capaciteit van 3,5 kt LNG en kan dagelijks 150 vrachtwagens van LNG voorzien.

Accenture eerste Belgische klant die kiest voor CO2-compensatie

apr. 27, 2018

Door de sterke bevolkingsaangroei zal de vraag naar energie de komende jaren alleen maar stijgen. Cruciaal is hoe we ervoor kunnen zorgen dat er voldoende duurzame energie beschikbaar zal zijn. Transport is op dit moment goed voor meer dan 25 % van het totale energieverbuik ter wereld en er wordt verwacht dat het aantal auto’s tegen 2050 nog zal verdubbelen. Als internationale speler heeft Shell een maatschappelijke verantwoordelijkheid en een erg belangrijke rol in de mondiale energietransitie. Shell wil niet alleen voorzien in meer en schonere energie om onze behoeften te waarborgen, maar tegelijkertijd de uitstoot van CO2 en fijne deeltjes verminderen.

CO2-uitstoot compenseren is voortaan mogelijk voor Shell klanten

apr. 27, 2018

Door de sterke bevolkingsgroei zal de vraag naar energie de komende jaren alleen maar stijgen. Cruciaal is hoe we ervoor kunnen zorgen dat er voldoende duurzame energie beschikbaar zal zijn.