Aan de vooravond van de Brussels Motor Show die van 19 tot 27 januari in Brussel plaatsvindt, presenteert Belgian Shell N.V. haar nieuwe Network Fleet Card, een geëvolueerde versie van de bestaande Network Fuel Card. Deze herpositionering komt tegemoet aan de nieuwe milieuambities die leven bij de gebruikers en in de samenleving, stimuleert het nadenken over de mobiliteit van de toekomst en ondersteunt de noodzakelijke energietransitie.

Innoverende energie-alternatieven om de traditionele fossiele brandstoffen te vervangen

"De traditionele fossiele brandstoffen blijven een onmisbare energiebron. Door te opteren voor de NFC-kaart hebben de automobilisten voortaan ook toegang tot het grootste CNG-netwerk van België met meer dan 70 sites, en tot een geïntegreerd aanbod voor het laden van elektrische auto's thuis, op kantoor en op de weg bestaande uit meer dan 5.000 openbare elektrische laadpunten in België en meer dan 90.000 in Europa", zegt Laurent Charlot, Directeur Belux, Shell Fleet Solutions. "Dankzij ons aanbod zal de NFC-kaart bedrijven en zelfstandigen helpen hun brandstofbudget te verkleinen door hen toegang te geven tot meer dan 800 tankstations met lage prijzen."

De herpositionering van de Network Fleet Card past volledig in het streven van de groep Royal Dutch Shell om innoverende alternatieven voor de traditionele fossiele brandstoffen voor te stellen, alsook in zijn ambities om zijn ecologische voetafdruk met 20% te verkleinen tegen 2030. Shell wil hiermee zijn inspanningen opdrijven om zijn CO-impact te verminderen en fossiele brandstoffen tegen het einde van de eeuw geleidelijk te vervangen in de strijd tegen de klimaatopwarming, en op die manier aan de spits van de energietransitie te staan.

Investering van een miljard euro per jaar in onderzoek en ontwikkeling

Om particulieren en bedrijven de beste alternatieven te bieden investeert Shell gemiddeld 1 miljard euro per jaar in R&D. Met als doel om innoverende ideeën om te zetten in concrete technologieën, die commercieel haalbaar zijn en vanaf morgen op onze wegen kunnen worden ingezet.

"Het onderzoek van de groep Royal Dutch Shell omvat onder andere meer manieren om het energieverbruik te verminderen. Onze doelstelling op lange termijn is een nog grondigere wetenschappelijke en technische kennis te verwerven om nieuwe energietechnologieën te ontwikkelen die kunnen bijdragen tot een minder vervuilende wereld", aldus Laurent Charlot.

Shell aanwezig op de Brussels Motor Show naast NewMotion

Belgian Shell N.V. zal aanwezig zijn op de Brussels Motor Show naast NewMotion, dochter van Royal Dutch Shell en eigenaar van een van de grootste netwerken van laadpalen voor elektrische auto's in Europa. Shell en NewMotion zullen de nieuwste technologieën presenteren samen met de nieuwe generaties laadpalen. U kunt deze innovaties ontdekken in hal 10 op de stand van Shell-NewMotion (WeAre Mobility).

Voor meer informatie over de Network Fleet Card, surf naar http://www.networkfuelcard.com