Productafbeelding Shell Rimula R6 M

Uitstekende bescherming tegen zuurcorrosie, afzettingen en slijtage

Hoe heet, koud, steil, stoffig, modderig of langdurig de omstandigheden ook zijn waaronder uw voertuig moet presteren, u weet dat uw olie uw motor onder alle omstandigheden beschermt. 

De 'Energised Protection' van Shell Rimula-oliën voor zware dieselmotoren biedt onafgebroken bescherming op drie cruciale vlakken:

  1. Zuurregeling – aantoonbare vermogensadditieven dragen bij aan de corrosiebescherming tegen zuren die zich vormen bij de verbranding van brandstof.
  2. Afzettingsregeling – houdt de motor schoon voor consistente prestaties en een lange levensduur.
  3. Slijtageregeling - houdt bewegende metalen oppervlakken volledig gescheiden van elkaar voor een langere levensduur.

Shell Rimula R6 M

Besparing op onderhoud tegen zuur/corrosie, vuil/afzettingen en slijtage met Shell Rimula R6 M

Een ideale keuze voor wagenparkbeheerders die de onderhoudskosten onder controle willen houden. Shell Rimula R6 M biedt een alomvattende olieoplossing voor veel verschillende voertuigmerken en motortechnologieën, waaronder Euro 2-, Euro 3- en bepaalde Euro 4-motoren. Deze olie draagt ook bij aan een lager brandstofverbruik in vergelijking met conventionele SAE 15W-40-oliën.

Beschermende kracht

Shell Rimula R6 M biedt een uitstekende bescherming tegen corrosie door zuren, afzettingen en slijtage. Zo kunnen de prestaties en goedkeuringen voor verlengde olieverversingsintervallen van grote motorfabrikanten worden gerealiseerd.

Verbeterde additieven activering

Het gebruik van volsynthetische basisoliën in combinatie met geselecteerde additieven kan leiden tot een verhoogde effectiviteit van de belangrijkste componenten in die bepaalde additieven voor motorolie.

Shell Rimula R6 M maakt gunstig gebruik van deze verbeterde werking van additieven, waardoor de prestaties van de geavanceerde motoroliesamenstelling worden verhoogd. Laboratorium simulaties tonen in het bijzonder een effectiviteitstoename aan van 30% meer weerstand tegen oxidatie en een aanzienlijk betere weerstand tegen door roet veroorzaakte olie-indikking.

Moet u Shell Rimula R6 M gebruiken?

Shell Rimula R6 M wordt aanbevolen voor toepassingen op de openbare weg en is vooral geschikt voor een grote verscheidenheid aan vrachtwagens en transportmiddelen met moderne lage-emissiemotoren van Mercedes-Benz en MAN.

Shell Rimula R6 M voldoet ook aan of overtreft de prestatie-eisen van andere Europese fabrikanten zoals Volvo, Renault, DAF, Scania en Iveco. Maar ook die van Cummins, Mack en veel Japanse motortypen. Niet aanbevolen voor Caterpillar-motoren.

Voor betere prestaties en bescherming van de nieuwste lage-emissiemotoren, vooral als deze zijn uitgerust met een roetfilter (DPF) en/of een katalysator, adviseren wij het gebruik van onze geavanceerde emissiebeperkende producten Shell Rimula R6 LM of LME. 

Specificaties en goedkeuringen

SAE-viscositeitsklasse: 10W-40

API: CF; ACEA: E7, E4; Cummins: CES 20072; Deutz: DQC IV-05; Mack: EO-M+; MAN: M3277;

MB-goedkeuring: 228.5; MTU: Categorie 3; Renault Trucks: RXD; Scania: LDF-2; Volvo: VDS-3.

De hierboven aangegeven productspecificaties kunnen van tijd tot tijd verschillen en mogelijk zijn niet alle producten te koop in België.  Voor specifieke aanbevelingen voor uw voertuig uit onze Belgische productportfolio verwijzen wij u naar ons gratis online hulpprogramma  Shell LubeMatch .

Zie ook