Direct naar de hoofd inhoud
Een nog completere laadervaring is onderweg!

Een nog completere laadervaring is hier!

Laden, tanken en sparen - nu allemaal in één App.

Wat verandert er?

We maken het elektrisch laden gemakkelijker dan ooit door dit te integreren in de Shell App, dezelfde App die je misschien al kent of gebruikt voor brandstof en ons getrouwenheidsprogramma.

Wat moet je doen?

De vernieuwde Shell App is gelanceerd. Je bent via e-mail op de hoogte gebracht dat de Shell App voor je klaar staat om te gebruiken.

Om de overgang voor jou zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we je laadpas- en betaalgegevens verplaatst naar de Shell App. Zo kun je meteen verder met opladen. 

Werkt je laadpas niet meer?
Als je eerder per bankrekening betaalde, moet je je betaalmethode aanpassen om te kunnen blijven laden. Ga naar Meer > Laadpassen, selecteer je geblokkeerde laadpas en voeg een nieuwe betaalmethode toe. Daarna kun je meteen weer laden.

De Shell App ondersteunt momenteel:

  • Credit cards
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Google Pay

Belangrijk: Belgische bankkaarten (zoals Maestro of Bancontact) werken alleen via Apple Pay of Google Pay. Je kunt ze dus niet rechtstreeks toevoegen aan de Shell App. Gebruik je een creditcard of bankkaart, dan moet deze voorzien zijn van een CVV-code (de driecijferige beveiligingscode op de achterkant van je kaart). Zonder deze code kunnen we je kaart helaas nog niet accepteren.

Shell GO+ loyaltyprogramma

Eén App voor alles

Laad je EV op, tank en spaar, allemaal op één plek.

Shell GO+ loyaltyprogramma

Eenvoudiger betalen

Wacht niet langer op je factuur, transacties worden direct afgeschreven.

Shell GO+ loyaltyprogramma

Altijd voordeel

Krijg ledenvoordeel en exclusieve aanbiedingen met Shell GO+.

Shell GO+ loyaltyprogramma

Meer functies, meer gemak

Geniet van een soepele reis, of je nu elektrisch, benzine of beide rijdt.

Zo ziet opladen in de Shell App er uit:

Shell GO+ loyaltyprogramma

Shell GO+ getrouwenheidsprogramma

Als je de Shell App gebruikt word je automatisch aangemeld voor Shell GO+ en profiteer je van ledenvoordelen zoals korting op snacks, warme dranken en exclusieve aanbiedingen1.

Direct betalen

Direct betalen

Voeg je creditcard- of kaartgegevens één keer toe en je bent klaar om te gaan. Elke maand wachten op je rekening is verleden tijd, elke transactie wordt nu direct en veilig afgeschreven. Geen extra stappen - gewoon opladen en gaan.

Abonnementen voor elektrisch laden

Binnenkort: EV-abonnementen

Altijd onderweg met je EV? In de Shell App krijg je straks met één van onze nieuwe abonnementen toegang tot het beste laadtarief voor jou. Rijd voordelig en met vertrouwen - abonnementen zijn eenvoudig te beheren in de App en kunnen op elk moment worden opgezegd.

Disclaimer

1 Het Shell GO+ getrouwenheidsprogramma is een integraal onderdeel van de Shell App. Je account wordt aangemaakt nadat je bent ingelogd en de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd.

Veelgestelde vragen

Mijn laadpas is geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Je laadpas is mogelijk geblokkeerd omdat we zijn overgestapt naar de Shell App. Om je laadpas te deblokkeren, moet je een geldige betalingmethode toevoegen in de Shell App. Daar vind je nu alle functionaliteiten voor elektrisch laden. 

Zo blijf je laden: 

  1. Download de Shell App
  2. Log in met je Shell Recharge-accountgegevens  
  3. Ga naar 'Meer' > ‘Laadpassen’ 
  4. Klik op de geblokkeerde laadpas 
  5. Klik op het pijltje naast de betaalmethode
  6. Voeg een betaalmethode toe of selecteer een bestaande methode.  
    Om te betalen via de Shell App, voeg je een betaalmethode toe of kies je een bestaand middel. De Shell App ondersteunt momenteel: Credit cards PayPal Apple Pay Google Pay Belangrijk: Belgische bankkaarten (zoals Maestro of Bancontact) werken alleen via Apple Pay of Google Pay. Je kunt ze dus niet rechtstreeks toevoegen aan de Shell App. Gebruik je een creditcard of bankkaart, dan moet deze voorzien zijn van een CVV-code (de driecijferige beveiligingscode op de achterkant van je kaart). Zonder deze code kunnen we je kaart helaas nog niet accepteren. 
  7. Klik op 'Opslaan'
  8. Klik op 'Update'
  9. Je kunt direct verder met opladen  
  10. Herhaal de stappen als je meerdere laadpassen hebt  

Zakelijk gebruik

  • Ik heb een Shell Card van Shell Fleet Solutions en gebruik de Shell Recharge App voor het opladen van mijn zakelijke EV's. Wat moet ik doen?
    Je Shell Card voor het zakelijk opladen van elektrische auto's blijft gewoon werken. Voorlopig kun je ook de Shell Recharge App blijven gebruiken. Zakelijke rijders krijgen later te horen wanneer ze moeten overstappen naar de Shell App. Voor meer informatie klik hier.
  • Ik heb een bedrijf en gebruik de Shell Recharge App voor het opladen van elektrische auto's voor mijn bedrijf. Blijf ik een volledige btw-factuur ontvangen?
    In de Shell App ontvang je direct na het opladen een vereenvoudigde btw-factuur voor elke laadsessie. Als je een bedrijf bent en een volledige btw-factuur nodig hebt, zorg er dan voor dat je je aanmeldt voor een hybride Shell Card bij Shell Fleet Solutions. Het Shell Fleet Solution aanbod is speciaal ontworpen voor zakelijke klanten. Voor meer informatie klik hier.
  • Ik heb een hybride kaart van Shell Fleet Solutions en gebruik de Shell Recharge App om onderweg op te laden. Heb ik nu de Shell App nodig?
    Voorlopig blijft de Shell Recharge App beschikbaar en volledig functioneel voor zakelijke rijders. Voor meer informatie klik hier.

Features en gebruik van de App

  • Hoe laad ik op met de Shell App?
    Kies een laadpunt van Shell Recharge of één van onze roamingpartners. Voordat je gaat opladen, moet je ervoor zorgen dat je EV correct is geparkeerd met alle deuren gesloten en het voertuig uitgeschakeld. Selecteer eerst een connector in de App en bevestig de betaalgegevens. Sluit de connector aan op je EV om te starten met opladen. Selecteer "Stop met opladen" wanneer je klaar bent.
  • Behoud ik dezelfde functies van de Shell Recharge App in de Shell App?
    Hoewel functionaliteiten zoals in-app opladen of het vinden van een laadpunt blijven bestaan, worden er ook nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Voorlopig zijn de functies routeplanning, carplay, favorieten, streetview en feedback geven niet beschikbaar in de Shell App.

Shell GO+ getrouwenheidsprogramma

  • Hoe werkt het loyaltyprogramma?
    Als Shell GO+ lid profiteer je van heel veel voordeel, zoals korting op of zelfs gratis producten. Lees meer op: https://www.shell.be/nl_be/shell-go-plus.html
  • Ben ik automatisch ingeschreven voor het loyaltyprogramma?
    Het Shell GO+ getrouwenheidsprogramma is een integraal onderdeel van de Shell App. Als je ervoor kiest om de Shell App te gebruiken voor het laden van je EV, word je Shell GO+ account aangemaakt nadat je bent ingelogd en de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd.

Migratie en continuïteit

  • Waarom vervangt de Shell App de Shell Recharge App?
    We maken het makkelijker voor je: voortaan regel je alles – van laden tot tanken en sparen – gewoon in de Shell App. Zo heb je alles bij de hand, in één overzichtelijke App.
  • Kan ik mijn Shell Recharge-laadpas blijven gebruiken?
    Ja, je laadpas blijft werken. Zorg ervoor dat je de vereiste stappen voltooit, inclusief het downloaden van de Shell App wanneer je daarom wordt gevraagd. Als je meer dan vier laadpassen hebt, werken alleen de twee meest recente.
  • Worden mijn voorgaande facturen en transactiegegevens gemigreerd naar de Shell App?
    Nee, alle voorgaande facturen zijn alleen toegankelijk in de Shell Recharge App en zijn niet beschikbaar via de Shell App. Zorg ervoor dat je alle relevante transactie- en factuurgegevens opslaat voordat je de Shell Recharge App verwijdert. Je transactiegeschiedenis en betaalgegevens blijven tijdelijk beschikbaar in de Shell Recharge App. We raden aan om deze gegevens zo snel mogelijk te downloaden. De gegevens worden bewaard volgens de bewaartermijnen zoals beschreven in de Shell-privacyverklaring.
  • Ik heb al een Shell App account, kan mijn Shell Recharge account hieraan account gekoppeld worden?
    Als je voor de Shell App hetzelfde e-mailadres gebruikt als voor de Shell Recharge App dan kun je meteen inloggen in de Shell App. Zijn de e-mailadressen verschillend dan is het helaas niet mogelijk om de accounts samen te voegen.
  • Moet ik een nieuw account aanmaken in de Shell App?
    Nee. Om een soepele ervaring te bieden, zetten we je laadpas- en betaalgegevens over van je Shell Recharge-account naar de Shell App. Download simpelweg de Shell App, gebruik je Shell Recharge-inloggegevens om in te loggen en je bent klaar om te gaan.
  • Wat gebeurt er als ik niet van app wissel?
    Zodra de EV-functionaliteit beschikbaar is in de Shell App, wordt opladen via de Shell Recharge App uitgeschakeld. Je kunt nog steeds je eerdere transacties en facturen zien in de Shell Recharge App, maar alle andere functies zijn niet langer beschikbaar.
  • Welke informatie wordt gemigreerd van de Shell Recharge App naar de Shell App?
    Alleen je laadpas- en betaalgegevens worden overgezet naar de Shell App, zodat je zorgeloos kunt blijven opladen na het downloaden van de Shell App. Facturen en details over eerdere transacties die je gemaakt hebt met de Shell Recharge App worden niet overgezet. Zorg ervoor dat je die informatie opslaat als dat nodig is.
  • Sommige functionaliteiten zijn niet meer beschikbaar in de Shell Recharge App, wat kan ik doen?
    Naarmate we dichter bij de migratiedatum komen, worden sommige functionaliteiten in de Shell Recharge App gedeactiveerd. Ongeveer een maand vóór de migratie kun je geen nieuwe laadpas meer bestellen. De dag vóór en op de dag van de migratie kun je geen laadpas activeren, betaalmethode wijzigen, laadpas blokkeren of een nieuw account aanmaken. Op de dag van de migratie kan dit allemaal via de Shell App.

Betaling & facturering

  • Blijf ik een maandelijkse factuur ontvangen voor mijn Shell Recharge-transacties?
    Nee, in de Shell App wordt elke transactie direct betaald en krijg je hier direct een kassabon van.
  • Ben ik beperkt tot hoeveel ik kan opladen, aangezien de Shell App vooraf een autorisering uitvoert voor een EV-laadsessie?
    Nee hoor! De Shell App voert vooraf een tijdelijke reservering uit (een zogenoemde pre-autorisatie) om je laadsessie te starten. Dit is géén limiet. Als je uiteindelijk meer laadt dan het gereserveerde bedrag, wordt het bedrag automatisch aangepast aan je werkelijke verbruik. Je betaalt dus altijd alleen voor wat je echt hebt geladen.
  • Kan ik nog steeds met een contactloze bankkaart betalen aan de lader?
    Ja, contactloze betalingen met bankkaart blijven mogelijk bij al onze Shell Recharge-stations.
  • Waarom wordt er een bedrag gereserveerd op mijn betaalkaart?
    Vóór het laden kan een bedrag worden gereserveerd op je kaart. Alleen het werkelijke laadbedrag wordt afgeschreven. Wordt het gereserveerde bedrag niet vrijgegeven? Contacteer je bank of creditcardmaatschappij met de details (datum, tijd, bedrag en bedrijf) en vraag de reservering vrij te geven.

Roaming

  • Kan ik tijdens de migratie de Shell Recharge App nog steeds in andere landen gebruiken?
    Omdat we markt voor markt overstappen op de Shell App, kun je bij laden in het buitenland tijdelijk last hebben van verstoringen. We verwachten dat alle migraties in December 2025 afgerond zijn. Daarna kun je met de Shell App laden in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.