
Shell LNG
LNG-brandstof voor goederenvervoer over de weg

Een win-winsituatie voor uw vloot – én voor het milieu
Onze vloeibare aardgasbrandstoffen worden gekoeld tot -162°C, waardoor hun volume 600 keer kleiner wordt dan in gasvorm. Dit zorgt voor een veel hogere energiedichtheid dan conventionele diesel. Omdat er meer energie per volume-eenheid kan worden opgeslagen, zijn deze schoner brandende brandstoffen ideaal voor vloten die zowel korte als lange afstanden afleggen.
Versnel de decarbonisatie van uw vloot met LNG
Overschakelen van conventionele diesel naar Shell LNG kan uw vloot helpen duurzamer en efficiënter te rijden, zonder in te boeten op prestaties.
Schonere verbranding
Verminder de broeikasgasemissies ‘van bron tot wiel’ met tot wel 18% in vergelijking met conventionele diesel. Zware vrachtwagens die op Shell LNG rijden, produceren minder CO₂, stikstofoxiden (NOx) en fijnstof.¹
Stillere motoren
Verminder het motorgeluid met tot 50% in vergelijking met dieselmotoren voor zwaar transport. Onze LNG-oplossing bevordert het welzijn van de bestuurder en maakt voertuiggebruik mogelijk in geluidsgevoelige zones, wat bijdraagt aan een stillere en comfortabelere omgeving.
Prestaties zonder compromis
Geniet van de voordelen van LNG zonder in te leveren op prestaties. Shell LNG biedt een rijbereik, motorvermogen en prestaties die gelijkwaardig zijn aan die van dieselvoertuigen voor zwaar transport.
Groeiende infrastructuur
Tank zonder gedoe met de brandstof van de toekomst. Ons steeds uitbreidende Shell LNG Card-netwerk is een van de grootste ter wereld en omvat al meer dan 200 locaties in Europa, waaronder meer dan 75 Shell-merkstations.
1. Vergeleken met B7-diesel die representatief is voor de markt, op basis van de volledige levenscyclus. CO₂e (CO₂-equivalent) omvat CO₂, CH₄ en N₂O. De verminderde uitstoot van broeikasgassen wordt berekend door te vergelijken met een referentie-intensiteit van 90,2 gCO₂e/MJ op een “Well-to-Wheel”-basis, representatief voor B7-diesel op de markt van de Europese Unie. De koolstofintensiteit van B7-diesel wordt door Shell berekend aan de hand van emissiefactoren uit het JEC Well-to-Tank rapport v5. De referentie voor marktrepresentatieve diesel is door Shell opgesteld op basis van emissiefactoren die zijn uitgegeven door de bevoegde overheidsinstanties of regelgevende organen, extern erkende levenscyclusanalyse (LCA)-modellen en databanken, en interne Shell-studies. Deze studies omvatten berekeningen om het biobrandstofgehalte van Shell-merkbrandstoffen te schatten en kunnen van tijd tot tijd worden aangepast