Shell Ionity gas fuel

IONITY – een joint venture van BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company en de Volkswagen Group met Audi en Porsche – is opgericht om langs de belangrijkste Europese snelwegen een netwerk van oplaadpunten met een laadvermogen van 350 kilowatt te bouwen. Hiermee kunnen de nieuwste elektrische auto’s gemiddeld in vijf tot acht minuten worden opgeladen. Dit is tot wel drie keer sneller dan de huidige beschikbare laadpalen. In eerste instantie zullen de snelle oplaadpunten op tachtig Shell autostrade stations worden geïnstalleerd, verspreid over tien Europese landen.

“Klanten willen met een gerust hart lange afstanden afleggen, wetende dat er onderweg betrouwbare, comfortabele en gebruiksvriendelijke locaties zijn waar ze hun elektrische auto snel kunnen opladen,” aldus István Kapitány, Executive Vice President Retail bij Shell. Hij stelt verder dat: “De vraag naar oplaadpunten langs de belangrijkste Europese snelwegen neemt naar verwachting snel toe. Shell is nu in tien landen de grootste partner geworden van IONITY. Hiermee anticiperen we op de behoefte aan snelle oplaadpunten en bieden we onze klanten toegang tot de snelste oplaadpunten in Europa.”

De overeenkomst past in de ambitie van Shell om wereldwijd meer en schonere energie-oplossingen te realiseren. Onlangs nam Shell al NewMotion over, één van de grootste aanbieders in Europa van elektrische oplaadpalen voor thuis, op het werk en onderweg.

Shell is ervan overtuigd dat meer mensen voor elektrisch rijden zullen kiezen als er altijd en overal betrouwbare en gebruiksvriendelijke oplaadoplossingen beschikbaar zijn.

Shell heeft wereldwijd dagelijks 30 miljoen consumenten als klant. Oplaadoplossingen voor elektrische auto’s vormen slechts één van de manieren waarop het bedrijf hen voorziet van meer en schonere energie. Zo werkt Shell ook aan het verbeteren van de efficiëntie van traditionele brandstoffen en wordt de ontwikkeling van emissiearme brandstoffen zoals waterstof, biobrandstoffen en aardgas ondersteund.

• Het netwerk van IONITY, dat circa 400 snellaadpunten zal omvatten, zal lange elektrische autoritten mogelijk maken door diverse Europese landen.
  • Shell en IONITY gaan samenwerken in België, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije, Polen, Slowakije, Slovenië en het Verenigd Koninkrijk.
  • In de desbetreffende Shell tankstations zullen naar alle verwachting vier tot zes IONITY-laadpalen beschikbaar zijn.
  • Dit netwerk, met een laadvermogen van tot wel 350 kilowatt, zal het mogelijk maken om geschikte auto’s aanzienlijk sneller op te laden. Bovendien zal het zowel de huidige elektrische modellen als de volgende generatie met de meest geavanceerde technologie ondersteunen.
  • De oplaadpunten zullen gebruik maken van het gecombineerd laadsysteem (CCS), het systeem dat vereist is voor de meeste Europese en Amerikaanse elektrische auto’s.
  • IONITY persbericht

Shell Mediacontacten